Dočekali smo famozni izveštaj. Znam da mnogi očekuju analize stručnjaka što pre ali objektvinost analize zahteva da se odstrane mnoge neproverene priče koje kruže „čaršijom“. Da bi se analiza uradila konkretno i bez naginjanja na jednu ili drugu stranu, prvobitno se moraju prikupiti sve činjenice. I to relevantne činjenice.
mehoMi nismo sigurni da imamo sve činjenice. Još uvek pristižu neki detalji koji bi mogli obojiti svetlo cele situacije u drugu boju. Zato ne želimo da se izlećemo i da dajemo ishitrena mišljenja. Ono što mi mnooogo bode oči je sledeće:
Izveštaj ima 500 stotina strana! 500 STOTINA! Znate li da kompletna Homerova „Ilijada“ ima 500 stotina strana? Ili trećina „Rata i Mira“. Kompletna knjiga! Kompletan FLight manual za Mi 17 ima 211 strana. Ne verujete? Na žalost, nemam ga skeniranog kompletnog ali OVDE možete videti privh 5 strana a iz menija se vidi da ima ih ima ukupno 211, uključujući i one na kojima piše „Page intentionally left blank“. Svi dosadašnji izveštaji komisije za ispitivanje udesa, imalu su između 5 i najviše 100-tinjak strana.
Drugo, procedura je potpuno pogrešeno sprovedena. Let nije bio pravilno pripremljen. Posada nije bila obučena (podsećam da se obučenost posade određuje po najslabije obučenom članu – vidi članak IZ SENKE. Izgleda da mi još uvek pišemo standarde krvlju?!! Ceo svet je sa takvim pisanjem standarda završio pre 50 godina!
Pilot i jedan od mehaničara imali alkohol u krvi! Nedavno se drugi pilot ubio zbog užasne materijalne situacije. Poznato mi je da je jedan od vojnih pilota imao epizode delirium tremens-a. Šta to radite sa vojskom? Dovodite ih do pucanja! Beznađa! Kako to upravljate vojskom i pilotima kad spas traže u smrti i alkoholu? Šta im nudite zauzvrat njihovog požrtvovanja? Apatiju, stres, male plate, loše uslove rada, pritiske, mobing, pretnje. Tako se ne vodi vojska.
Tokom sledećih par dana, izveštaj (cela „Ilijada“) će biti objavljen. Nadam se u celosti. Teleleprompter je objavio neka od naših krucijalnih pitanja iz našeg predloga izveštaja IZ SENKE. Interesuje me da li u „Ilijadi“ stoji odgovor na bilo koje od ovih pitanja?
Kad budemo videli i analizirali „Ilijadu“, daćemo našu analizu. Nikako pre…
TimeLine nesreće:
17.00 – 19.45 pilot Omer Mehić i letač-tehničar Nebojša Drajić nalaze se van aerodroma Batajnica.
19.26 – ministar odbrane Bratislav Gašić telefonom zahteva od generala Predraga Bandića da se razmotri mogućnost slanja helikoptera po bebu; Bandić obaveštava Gašića da postoje „minimalni meteo-uslovi“ na Batajnici, a da na Ušću kod Raške ne može da se sleti.
19.38 – Bandić mobilnim javlja majoru Omeru Mehiću da očekuje zadatak; Mehić sugeriše da zadatak može da se izvrši helikopterom Mi-17 (HT-48).
19.40 – Bandić obaveštava generala Ranka Živaka, komandanta RV i PVO, koji sugeriše da se pažljivo prouči meteo-situacija.
19.50 – pilot kapetan Milovan Đukarić i zastavnik Ivan Miladinović dolaze do helikoptera, gde se već nalaze major Mehić i zastavnik Drajić.
19.54 – 19.59 – major Mehić u dva navrata najavljuje let nadležnoj kontroli leta
19.56 – Bandić ministru Gašiću javlja da postoje tehnički uslovi za let, kao i da „nije poštovana standardna operativna procedura“, na šta ministar odgovara da je stvar urgentna i da se krene na zadatak.
19.59 – Bandić Mehiću daje informaciju da treba da sleti u Rašku i sa zadatkom upoznaje operativni tim RV i PVO.
20.12 – poleću sa Batajnice i penju se na 1.500 metara brzinom od 240 km/h
21.10 – sleće u kasarnu u Raški, gde ulaze bolesna beba i medicinski radnici iz Novog Pazara Dževad Ljajić i Miroslav Veselinović.
21.18 – poleću iz Raške, visina 1.800 metara. Od beogradske kontrole leta stiže informaciju da se sleti na Aerodrom „Nikola Tesla“; posada insistira na tome da sleti na VMA ili na Batajnicu, ka „Tesli“ se upućuju tek kada im je rečeno da je tamo organizovan kompletan prihvat bebe.
22.15 – prvi pokušaj sletanja; Mehić traži „follow me“ vozilo na pisti i potvrđuje da vidi pistu, ubrzo kaže da pistu više ne vidi iako je na samo 40 metara. Javlja
da mora u penjanje i dobija odobrenje da se popne na 200 stopa (oko 65 metara).
58 sekundi pre pada, helikopter u drugom pokušaju da sleti skreće ulevo, ali se i podiže za najmanje 40 metara, uz gubitak snage motora.
48 sekundi pre pada – gubi na brzini.
40 sekundi pre pada – skreće udesno (prema proceni zbog bočnog vetra) i brzina mu pada na 100 km/h.
18 sekundi pre pada – helikopter se naginje u desnu stranu.
13 sekundi pre pada – nosem kreće ka zemlji, povećava se brzina, ali ne i snaga motora.
8 sekundi pre pada – posada javlja „91, idemo u penjanje“.
5 sekundi pre pada – povećava se snaga motora; helikopter i dalje nagnut udesno i nosem ka zemlji.
3 sekunde pre pada – posada prvi put pokušava da ispravi helikopter.
22.31 – PAD, helikopter prvo udara desnom nosnom nogom, pa lopaticama glavnog rotora i raspada se.
Javnost je u petak, 03.04.2015. godine imala priliku da dobije na uvid izveštaj Komisije za ispitivanje uzroka nastanka vanrednog događaja (čudan naziv za udes) helikoptera Mi17. Tokom dana u medijima se konstantno provlačila priča da je posada bila pod dejstvom alkohola i da bi, u pozadini, to mogao biti osnovni uzrok udesa. Da li je to baš tako?
Javnost se uzburkala, eksplodirala. Poželeli smo da odmah damo svoj komentar, ali smo ipak odlučili da on prenoći.
Danas, 04.04.2015. hladnije glave, a nakon analize izveštaja NEOSPORNO konstatujemo da je gore pomenuta Komisija NESTRUČNO i PROTIVPRAVNO obavila svoj posao, što ćemo u narednom tekstu obrazložiti.
U tački 1.1 Komisija konstatuje da se snage TiS (traganje i spasavanje, u daljem tekstu TiS) nalaze u 1. stepenu pripravnosti. Šta je to 1. stepen pripravnosti?
Komisija je propustila da obrazloži detalje koji se odnose na 1. stepen u smislu:
- gde se posada mora nalaziti u to vreme;
- koja je zahtevana osposobljenost posade;
- da li se i helikopter nalazi u tom stepenu pripravnosti;
- koje uslove mora da ispuni u tehničkom smislu i tako dalje.
Javnost je ostala uskraćena za određivanje prvog stepena pripravnosti, sa činjenicama za koje mi smatramo da su od velike važnosti, čime su prikriveni detalji i propusti odgovornih lica u lancu komandovanja.
U tački 2.1 Komisija konstatuje da nije posebno uređena procedura za hitan medicinski prevoz civilnih lica (u daljem tekstu HEMS), jer takva procedura NE SME da postoji. Odgovorno lice nije smelo da naredi poletanje helikoptera u svrhu HEMS-a. Zašto to nije konstatovano u izveštaju Komisije? Pravni osnov upotrebe helikoptera Vojske Srbije za potrebe HEMS je PROTIVZAKONIT.
U tački 2.1 Komisija konstatuje da helikopter koji je pretrpeo udes nije bio u pripravnosti za TiS. Šta to znači? E, pa to znači da od 19.36 – kada je primljeno naređenje za poletanje, pa do 20.12 – kada je helikopter poleteo, ne postoje teorijske šanse da bi se drugi vazduhoplov koji u tom trenutku nije u pripravnosti, mogao pripremiti za let. Bar ne na bezbedan način.
Helikopter koji se nalazio u pripravnosti bio je sasvim drugi vazduhoplov, tipa Mi8. Komisija ne objašnjava zašto Mi8 nije poleteo. Ko je odlučio u izvršnom lancu komandovanja da promeni tip helikoptera i zašto, ako su uslovi za let bili ispod minimuma? Zašto i na osnovu čega Komisija tvrdi da je Mi17 bio potpuno ispravan? Šta Komisija krije?
U tački 2.1 Komisija konstatuje da je na helikopteru koji je pretrpeo udes od 12.06.2010. godine do udesa izvršeno ukupno 282 sata naleta, a samo 32 sata od 01.12.2014. godine do momenta udesa. Komisija je propustila da nam kaže koliko su članovi posade imali naleta na tom tipu helikoptera, a u skladu sa terminima koji se daju tokom istraga udesa. Mi pitamo: zašto komisija krije podatke o ličnom naletu posade na tom tipu helikoptera i da li je ostvareni nalet bio usklađen sa zahtevima bezbednosti za vrstu leta?
U tački 2.1.1 Komisija iznosi lažnu činjenicu da je standardna operativna procedura za TiS usklađena na svim nivoima komandovanja. Ali ovaj let nije bio TiS. Mi pitamo: da li je standardna operativna procedura za HEMS usklađena na svim nivoima komandovanja? NIJE i ne može biti, jer ta procedura ne postoji u Vojsci Srbije.
U tački 2.3 Komisija neosporno konstatuje da su meteorološki uslovi za izvršenje leta bili ispod propisanih minimuma. To znači da helikopter NE SME poleteti. Međutim, Komisija konstatuje da gen. Bandić izveštava ostala uključena lica da su uslovi “odgovarajući”. Mi pitamo: da li se ova lica još uvek nalaze na svojim redovnim funkcijama?
Podaci o meteo uslovima su dobijeni od strane meteo službe komande vazduhoplovstva. Da li je to normalno? Da li je neko pozvao meteo službu na aerodromu Nikola Tesla i preuzeo stvarne podatke o vremenu? Zašto Komisija nije obradila kako se posada za samo 30 minuta pripremila za tako složen let i uspela da poleti?
U tački 2.4 Komisija neosporno konstatuje da kompletna POSADA HELIKOPTERA NIJE BILA OSPOSOBLJENA za letenje u instrumentalnim uslovima noću, odnosno mlađi pilot nije bio osposobljen. Ta konstatacija, odnosno osposobljenost mlađeg pilota, daje osnovni nivo osposobljenosti posade koji se meri u skladu sa najslabije osposobljenim njenim članom. Pitamo: zašto im je onda naređeno da polete u tim uslovima kada već nisu osposobljeni? Zašto su oterani u smrt? Zašto komisija u tački 3. izveštaja lažno konstatuje da je posada bila osposobljena za let u datim uslovima?
U nemogućim uslovima neko menja posadi rutu leta. Neko ko se nalazi na zemlji šalje posadu na aerodrom za koji nije pripremljena. Posada se u toku leta informiše o prilaznim procedurama. A Komisiji je to normalno? Da li u njoj sedi i jedan pilot?
U tački 2.5.1.1 Komisija pominje hitnu medicinsku evakuaciju. Šta vam je to gospodo? TiS ili HEMS? U istoj tački Komisija navodi brojne propuste u šemi odlučivanja, sve vreme skrivajući ministre i prave razloge preusmeravanja helikoptera na aerodrom Nikola Tesla.
Zatim u tački 3 Komisija daje niz lažnih zaključaka koje je u prethodnim tačkama konstatovala kao neregularnosti i propuste. Između ostalog da su uspostavljene procedure za HEMS kroz uspostavljenu dokumentaciju za izvršenje zadatka, da je posada osposobljena i u trenaži i tako dalje.
Evidentno je da, ne ulazeću u STRUČNOST Komisije, ista ne zna da pročita ono što je napisala na nekoliko prethodnih strana svog izveštaja.
ZBOG PRETHODNO NAVEDENOG TRAŽIMO FORMIRANJE NOVE NEZAVISNE KOMISIJE KOJA ĆE U POTPUNOSTI RASVETLITI OKOLNOSTI OVOG UDESA, KAO I DRUGE ČINJENICE.
Nije nas briga za ministre, generale, poltrone i ulizice. TRAŽIMO ISTINU.
Tražimo da se ovaj izveštaj Komisije stavi van snage. Tražimo da se institucije koje su po zakonu nadležne za istragu ovog udesa, a to su Agencija za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda u civilnom vazduhoplovstvu i Direktorat civilnog vazduhoplovstva, uključe u istragu, odnosno da je izvrše u skladu sa svojim ovlašćenjima.
Gospodo političari i generali, struka traži istinu. Samo to.
mehoMi nismo sigurni da imamo sve činjenice. Još uvek pristižu neki detalji koji bi mogli obojiti svetlo cele situacije u drugu boju. Zato ne želimo da se izlećemo i da dajemo ishitrena mišljenja. Ono što mi mnooogo bode oči je sledeće:
Izveštaj ima 500 stotina strana! 500 STOTINA! Znate li da kompletna Homerova „Ilijada“ ima 500 stotina strana? Ili trećina „Rata i Mira“. Kompletna knjiga! Kompletan FLight manual za Mi 17 ima 211 strana. Ne verujete? Na žalost, nemam ga skeniranog kompletnog ali OVDE možete videti privh 5 strana a iz menija se vidi da ima ih ima ukupno 211, uključujući i one na kojima piše „Page intentionally left blank“. Svi dosadašnji izveštaji komisije za ispitivanje udesa, imalu su između 5 i najviše 100-tinjak strana.
Drugo, procedura je potpuno pogrešeno sprovedena. Let nije bio pravilno pripremljen. Posada nije bila obučena (podsećam da se obučenost posade određuje po najslabije obučenom članu – vidi članak IZ SENKE. Izgleda da mi još uvek pišemo standarde krvlju?!! Ceo svet je sa takvim pisanjem standarda završio pre 50 godina!
Pilot i jedan od mehaničara imali alkohol u krvi! Nedavno se drugi pilot ubio zbog užasne materijalne situacije. Poznato mi je da je jedan od vojnih pilota imao epizode delirium tremens-a. Šta to radite sa vojskom? Dovodite ih do pucanja! Beznađa! Kako to upravljate vojskom i pilotima kad spas traže u smrti i alkoholu? Šta im nudite zauzvrat njihovog požrtvovanja? Apatiju, stres, male plate, loše uslove rada, pritiske, mobing, pretnje. Tako se ne vodi vojska.
Tokom sledećih par dana, izveštaj (cela „Ilijada“) će biti objavljen. Nadam se u celosti. Teleleprompter je objavio neka od naših krucijalnih pitanja iz našeg predloga izveštaja IZ SENKE. Interesuje me da li u „Ilijadi“ stoji odgovor na bilo koje od ovih pitanja?
Kad budemo videli i analizirali „Ilijadu“, daćemo našu analizu. Nikako pre…
TimeLine nesreće:
17.00 – 19.45 pilot Omer Mehić i letač-tehničar Nebojša Drajić nalaze se van aerodroma Batajnica.
19.26 – ministar odbrane Bratislav Gašić telefonom zahteva od generala Predraga Bandića da se razmotri mogućnost slanja helikoptera po bebu; Bandić obaveštava Gašića da postoje „minimalni meteo-uslovi“ na Batajnici, a da na Ušću kod Raške ne može da se sleti.
19.38 – Bandić mobilnim javlja majoru Omeru Mehiću da očekuje zadatak; Mehić sugeriše da zadatak može da se izvrši helikopterom Mi-17 (HT-48).
19.40 – Bandić obaveštava generala Ranka Živaka, komandanta RV i PVO, koji sugeriše da se pažljivo prouči meteo-situacija.
19.50 – pilot kapetan Milovan Đukarić i zastavnik Ivan Miladinović dolaze do helikoptera, gde se već nalaze major Mehić i zastavnik Drajić.
19.54 – 19.59 – major Mehić u dva navrata najavljuje let nadležnoj kontroli leta
19.56 – Bandić ministru Gašiću javlja da postoje tehnički uslovi za let, kao i da „nije poštovana standardna operativna procedura“, na šta ministar odgovara da je stvar urgentna i da se krene na zadatak.
19.59 – Bandić Mehiću daje informaciju da treba da sleti u Rašku i sa zadatkom upoznaje operativni tim RV i PVO.
20.12 – poleću sa Batajnice i penju se na 1.500 metara brzinom od 240 km/h
21.10 – sleće u kasarnu u Raški, gde ulaze bolesna beba i medicinski radnici iz Novog Pazara Dževad Ljajić i Miroslav Veselinović.
21.18 – poleću iz Raške, visina 1.800 metara. Od beogradske kontrole leta stiže informaciju da se sleti na Aerodrom „Nikola Tesla“; posada insistira na tome da sleti na VMA ili na Batajnicu, ka „Tesli“ se upućuju tek kada im je rečeno da je tamo organizovan kompletan prihvat bebe.
22.15 – prvi pokušaj sletanja; Mehić traži „follow me“ vozilo na pisti i potvrđuje da vidi pistu, ubrzo kaže da pistu više ne vidi iako je na samo 40 metara. Javlja
da mora u penjanje i dobija odobrenje da se popne na 200 stopa (oko 65 metara).
58 sekundi pre pada, helikopter u drugom pokušaju da sleti skreće ulevo, ali se i podiže za najmanje 40 metara, uz gubitak snage motora.
48 sekundi pre pada – gubi na brzini.
40 sekundi pre pada – skreće udesno (prema proceni zbog bočnog vetra) i brzina mu pada na 100 km/h.
18 sekundi pre pada – helikopter se naginje u desnu stranu.
13 sekundi pre pada – nosem kreće ka zemlji, povećava se brzina, ali ne i snaga motora.
8 sekundi pre pada – posada javlja „91, idemo u penjanje“.
5 sekundi pre pada – povećava se snaga motora; helikopter i dalje nagnut udesno i nosem ka zemlji.
3 sekunde pre pada – posada prvi put pokušava da ispravi helikopter.
22.31 – PAD, helikopter prvo udara desnom nosnom nogom, pa lopaticama glavnog rotora i raspada se.
Javnost je u petak, 03.04.2015. godine imala priliku da dobije na uvid izveštaj Komisije za ispitivanje uzroka nastanka vanrednog događaja (čudan naziv za udes) helikoptera Mi17. Tokom dana u medijima se konstantno provlačila priča da je posada bila pod dejstvom alkohola i da bi, u pozadini, to mogao biti osnovni uzrok udesa. Da li je to baš tako?
Javnost se uzburkala, eksplodirala. Poželeli smo da odmah damo svoj komentar, ali smo ipak odlučili da on prenoći.
Danas, 04.04.2015. hladnije glave, a nakon analize izveštaja NEOSPORNO konstatujemo da je gore pomenuta Komisija NESTRUČNO i PROTIVPRAVNO obavila svoj posao, što ćemo u narednom tekstu obrazložiti.
U tački 1.1 Komisija konstatuje da se snage TiS (traganje i spasavanje, u daljem tekstu TiS) nalaze u 1. stepenu pripravnosti. Šta je to 1. stepen pripravnosti?
Komisija je propustila da obrazloži detalje koji se odnose na 1. stepen u smislu:
- gde se posada mora nalaziti u to vreme;
- koja je zahtevana osposobljenost posade;
- da li se i helikopter nalazi u tom stepenu pripravnosti;
- koje uslove mora da ispuni u tehničkom smislu i tako dalje.
Javnost je ostala uskraćena za određivanje prvog stepena pripravnosti, sa činjenicama za koje mi smatramo da su od velike važnosti, čime su prikriveni detalji i propusti odgovornih lica u lancu komandovanja.
U tački 2.1 Komisija konstatuje da nije posebno uređena procedura za hitan medicinski prevoz civilnih lica (u daljem tekstu HEMS), jer takva procedura NE SME da postoji. Odgovorno lice nije smelo da naredi poletanje helikoptera u svrhu HEMS-a. Zašto to nije konstatovano u izveštaju Komisije? Pravni osnov upotrebe helikoptera Vojske Srbije za potrebe HEMS je PROTIVZAKONIT.
U tački 2.1 Komisija konstatuje da helikopter koji je pretrpeo udes nije bio u pripravnosti za TiS. Šta to znači? E, pa to znači da od 19.36 – kada je primljeno naređenje za poletanje, pa do 20.12 – kada je helikopter poleteo, ne postoje teorijske šanse da bi se drugi vazduhoplov koji u tom trenutku nije u pripravnosti, mogao pripremiti za let. Bar ne na bezbedan način.
Helikopter koji se nalazio u pripravnosti bio je sasvim drugi vazduhoplov, tipa Mi8. Komisija ne objašnjava zašto Mi8 nije poleteo. Ko je odlučio u izvršnom lancu komandovanja da promeni tip helikoptera i zašto, ako su uslovi za let bili ispod minimuma? Zašto i na osnovu čega Komisija tvrdi da je Mi17 bio potpuno ispravan? Šta Komisija krije?
U tački 2.1 Komisija konstatuje da je na helikopteru koji je pretrpeo udes od 12.06.2010. godine do udesa izvršeno ukupno 282 sata naleta, a samo 32 sata od 01.12.2014. godine do momenta udesa. Komisija je propustila da nam kaže koliko su članovi posade imali naleta na tom tipu helikoptera, a u skladu sa terminima koji se daju tokom istraga udesa. Mi pitamo: zašto komisija krije podatke o ličnom naletu posade na tom tipu helikoptera i da li je ostvareni nalet bio usklađen sa zahtevima bezbednosti za vrstu leta?
U tački 2.1.1 Komisija iznosi lažnu činjenicu da je standardna operativna procedura za TiS usklađena na svim nivoima komandovanja. Ali ovaj let nije bio TiS. Mi pitamo: da li je standardna operativna procedura za HEMS usklađena na svim nivoima komandovanja? NIJE i ne može biti, jer ta procedura ne postoji u Vojsci Srbije.
U tački 2.3 Komisija neosporno konstatuje da su meteorološki uslovi za izvršenje leta bili ispod propisanih minimuma. To znači da helikopter NE SME poleteti. Međutim, Komisija konstatuje da gen. Bandić izveštava ostala uključena lica da su uslovi “odgovarajući”. Mi pitamo: da li se ova lica još uvek nalaze na svojim redovnim funkcijama?
Podaci o meteo uslovima su dobijeni od strane meteo službe komande vazduhoplovstva. Da li je to normalno? Da li je neko pozvao meteo službu na aerodromu Nikola Tesla i preuzeo stvarne podatke o vremenu? Zašto Komisija nije obradila kako se posada za samo 30 minuta pripremila za tako složen let i uspela da poleti?
U tački 2.4 Komisija neosporno konstatuje da kompletna POSADA HELIKOPTERA NIJE BILA OSPOSOBLJENA za letenje u instrumentalnim uslovima noću, odnosno mlađi pilot nije bio osposobljen. Ta konstatacija, odnosno osposobljenost mlađeg pilota, daje osnovni nivo osposobljenosti posade koji se meri u skladu sa najslabije osposobljenim njenim članom. Pitamo: zašto im je onda naređeno da polete u tim uslovima kada već nisu osposobljeni? Zašto su oterani u smrt? Zašto komisija u tački 3. izveštaja lažno konstatuje da je posada bila osposobljena za let u datim uslovima?
U nemogućim uslovima neko menja posadi rutu leta. Neko ko se nalazi na zemlji šalje posadu na aerodrom za koji nije pripremljena. Posada se u toku leta informiše o prilaznim procedurama. A Komisiji je to normalno? Da li u njoj sedi i jedan pilot?
U tački 2.5.1.1 Komisija pominje hitnu medicinsku evakuaciju. Šta vam je to gospodo? TiS ili HEMS? U istoj tački Komisija navodi brojne propuste u šemi odlučivanja, sve vreme skrivajući ministre i prave razloge preusmeravanja helikoptera na aerodrom Nikola Tesla.
Zatim u tački 3 Komisija daje niz lažnih zaključaka koje je u prethodnim tačkama konstatovala kao neregularnosti i propuste. Između ostalog da su uspostavljene procedure za HEMS kroz uspostavljenu dokumentaciju za izvršenje zadatka, da je posada osposobljena i u trenaži i tako dalje.
Evidentno je da, ne ulazeću u STRUČNOST Komisije, ista ne zna da pročita ono što je napisala na nekoliko prethodnih strana svog izveštaja.
ZBOG PRETHODNO NAVEDENOG TRAŽIMO FORMIRANJE NOVE NEZAVISNE KOMISIJE KOJA ĆE U POTPUNOSTI RASVETLITI OKOLNOSTI OVOG UDESA, KAO I DRUGE ČINJENICE.
Nije nas briga za ministre, generale, poltrone i ulizice. TRAŽIMO ISTINU.
Tražimo da se ovaj izveštaj Komisije stavi van snage. Tražimo da se institucije koje su po zakonu nadležne za istragu ovog udesa, a to su Agencija za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda u civilnom vazduhoplovstvu i Direktorat civilnog vazduhoplovstva, uključe u istragu, odnosno da je izvrše u skladu sa svojim ovlašćenjima.
Gospodo političari i generali, struka traži istinu. Samo to.
Нема коментара:
Постави коментар