Странице

уторак, 22. октобар 2013.

Жива истина е моји Срби...

Ko danas sluša savete? Retko ko... Pročitajte šta je na ovu temu napisao Janko Veselinović. 

„Ko ti danas sluša savete? 

Danas te ni deca ne slušaju. 
Pa je to sve postalo samovoljno i sebično i samo o sebi misli. 
Nema tu više ni oca, ni matere, ni brata, ni druga; niko tu više nikoga ne voli; niko ni za koga ne mari. De! Sastavi mi danas zadrugu. 
Daj mi dva čoveka da zajedno kakav posao rade. Nema, nema toga više! 
Mi smo izleteli iz svoga kola, a u drugo nismo ušli, i zato smo sirotinja, ubita sirotinja... 
Znaš šta smo mi danas? 
Jesi li video katkad ždralove u letu? 
Poređaju se lepo: vođa napred, pa za njim dvojica, pa za ovima trojica, pa za njima drugi - čitavo jato ... 
Lete, lete, preleću brda i planine, sela i gradove, lete bez odmorka. Dok već nešto bude, pa se onaj vođ smete, i onda nastane lom: neko ide napred, neko natrag, neko ustranu, naleću jedan na drugoga, biju se krilima i kljunovima... 
Digne se piska - duga u nebo. 
Ništa jadnije nisi video. 
To smo mi, pometeni”. 

(Janko Veselinović u svom poslednjem delu „Pisma sa sela”, 1905

Нема коментара: