Странице

четвртак, 5. јун 2008.

Mladjan Dinkic - ogrezli kriminalac

СРБИЈА ХОЋЕ ДА ПРИВУЧЕ НЕМАЧКЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ АУТОМОБИЛА
ХАМБУРГ – Аутомобилски концерн „Дајмлер” трага за локацијом на којој би изградио прву фабрику аутомобила марке „мерцедес” у источној Европи, али портпарол концерна није желео да за немачко издање пословног листа „Фајненшел тајмс” коментарише најаве да тај гигант размишља о изградњи фабрике у Србији.
Србија хоће да привиче немачке произвођаче аутомобила, пише „Фајнаншел”, наводећи да је српски министар економије Млађан Динкић изјавио да је „Дајмлеру” и „Фолксвагену” понуђено 75 милиона евра из државне касе ако инвестирају 300 милиона евра у изградњу фабрике аутомобила у Србији.
Штутгартски аутомобилски концерн тренутно трага за локацијом на којој би изградио прву фабрику аутомобила марке „мерцедес” у источној Европи и најавио је да ће одлуку донети у првој половини ове године, наводи немачки лист.
Досад се сматрало да Србија има мале шансе за то, јер за фаворите важе Пољска и Румунија, пише немачки „Фајненшел”, али и подсећа да је Динкић најавио да ће Србија по инвестицији од 500 милиона евра финансијерима одобрити финансијску помоћ од чак 100 милиона, нагласивши да понуда важи само за онога ко први покаже интересовање.
Динкић је „Мерцедесу” понудио да купи фабрику камиона ФАП у Прибоју, наводи немачки лист, додајући да, у случају евентуалног преузимања, Србија обећава велику поруџбину теретних возила за своју војску, која у наредних пет година мора да обнови возни парк.
„Фолксваген” већ има производњу у источној Европи фабрике у Братислави, у Словачкој, у руској Калуги и фабрику аутомобила марке „ауди” у Мађарској.
И „Дајмлер” и „Фолксваген” су показали интерес за понуду и чекају преговоре Србије са Русијом о царинским ограничењима, рекао је, по писању немачкој листа, Динкић.
„Фајненшел” објашњава да две земље преговарају о бесцаринском извозу у Русију аутомобила произведених у Србији, чиме би се за западне произвођаче значајно повећала атрактивност Србије као места за производњу, зато што би роба на руско тржиште могла да буде испоручивана без, иначе високих, царинских такси.
У аутомобилској индустрији се сматра да ће источна Европа бити тржиште са значајним растом наредних година, наводи лист, напомињући да истраживачи тржишта очекују да ће само руско тржиште аутомобила ускоро бити веће од немачког.
До 2010. број новорегистрованих аутомобила у Русији ће бити већи од 3,7 милиона, саопштио је недавно институт за истраживање тржишта Полк.
„То је ниво који се са данашњег становишта више не може достићи ни у једној другој европској земљи, па ни у Немачкој”, наводи „Фајненшел тајмс Дојчланд” мишљење експерата, подсећајући да је у Немачкој прошле године продато нешто мање од 3,15 милиона аутомобила.

Нема коментара: