Странице

субота, 8. јун 2013.

Gde idu milioni od peronskih karata na autobuskoj stanici u Beogradu?

Čak 7.000 ljudi svakog dana koristi usluge BAS-a, što znači da je dnevna dobit od 700 hiljada do milion dinara. U BAS-u, međutim, ćute o tome, a pojedini delovi stanice i dalje su ruina
Dnevno oko 7.000 ljudi koristi usluge Beogradske autobuske stanice (BAS), a cena peronske karte je od 60 do 150 dinara, zavisno od relacije. Građani se žale da su peronske karte preskupe, zbog čega je Telegraf istražio šta se dešava s ovim parama.
Beogradska stanica na osnovu urađene kategorizacije spada u prvu kategoriju i to je jedan od parametara za ovako visoku cenu staničnih usluga, kažu u BAS-u.
Prva kategorija podrazumeva da stanica mora da radi 24 časa dnevno i da u sklopu kompleksa ima Poštu, banku, trafike, restorane, obezbeđenje i toalete.
Građani su složni da su cene peronskih karata preskupe i da ne dobijaju nikakvu uslugu, jerčak i toalet mora da se plati posebno, iako po zakonu spada u okvir staničnih usluga.
Kiosci, restorani i ostali objekti koji se nalaze na stanici, takođe, plaćaju zakup stanici, kao i autoprevoznici koji ostvaruju polaske. Dnevno s Beogradske autobuske stanice se ostvari oko 600 polazaka.
Govorimo, dakle, o ogromnom novcu. Gde on ide? U BAS-u izbegavaju odgovor, uz izgovor da je direktor nije tu, a on, navodno, jedini može da odgovori na to pitanje. Umesto toga, u BAS-u se žale kako im promet pada!
- U poslednje tri do četiri godine primetan je pad ostvarenih polazaka i putnika koji koriste usluge BAS-a. Tome je doprinela najviše kriza koja je pogodila društvo i prevoznici koji voze na divlje i ostvaruju polaske u blizini naše stanice ili s drugih stanica gradskog prevoza – kaže Slaviša Predolac iz BAS-a.
Poređenja radi, svega 200 metara dalje, na autobuskoj stanici “Lasta”, peronska karta košta samo 50 dinara, a građani dobijaju iste usluge!
Čak 7.000 ljudi dnevno koristi usluge BAS-a, a prostom matematikom dolazi se do zaključka da se samo na osnovu prodatih peronskih karata ostvari dnevna dobit od 700 hiljada do milion dinara.

CENOVNIK PERONSKIH KARATA
U odnosu na relaciju, varica i cena peronske karte:
1. Kategorija – do 50 km = 50 dinara
2. Kategorija – 51-100 km = 90 dinara
3. Kategorija – 101-200= 120 dinara
4. Kategorija – preko 200km = 150 dinara
Mislim da je peronska karta preskupa, jer ničemu ne služi. Osim izlaska na peron nikakvu uslugu više ne dobijam, a putujem svaki vikend kući – kaže Miloš Đukić, student iz Ivanjice.
Pošto je Uprava grada Beograda dozvolila auto-prevoznicima da primaju putnike na pet stanica van BAS-a, mnogi se odlučuju da svoj prevoz sačekaju tamo, jer tako izbegavaju plaćanje peronske karte.
Zbog toga su česte velike gužve na stanicama gradskog prevoza kod “Sava centra” i na Autokomandi.
Na ovako visoke cene peronskih karata najviše su ogorčeni oni koji ispraćaju nekoga, pa za obično mahanje i ulaz na peron moraju da plate neverovatnih 150 dinara na kojoj piše: “Samo za izlazak na peron”!
 Odgovora gde novac ide, dakle, nema, ali problema, vidljivih golim okom, ima. Dok je jedna strana stanice potpuno opremljena i renovirana, druga strana, koja se nalazi na strani ulice Vožda Karađorđa, jedva odoleva zubu vremena i prilično je ruinirana.

Još uvek nije poznato kada će doći na red dugo najavljivana sanacija i druge strane BAS-a.

Нема коментара: