Čak 7.000 ljudi svakog dana koristi usluge BAS-a, što znači da
je dnevna dobit od 700 hiljada do milion dinara. U BAS-u, međutim, ćute o tome,
a pojedini delovi stanice i dalje su ruina
Dnevno oko 7.000 ljudi koristi usluge Beogradske autobuske stanice
(BAS), a cena peronske karte je od 60 do 150 dinara,
zavisno od relacije. Građani se žale da su peronske karte preskupe,
zbog čega je Telegraf istražio šta se dešava s ovim parama.
Beogradska stanica na osnovu urađene kategorizacije spada u prvu
kategoriju i to je jedan od parametara za ovako visoku cenu staničnih
usluga, kažu u BAS-u.
Prva kategorija podrazumeva da stanica mora da radi 24 časa
dnevno i da u sklopu kompleksa ima Poštu, banku,
trafike, restorane, obezbeđenje i toalete.
Građani su složni da su cene peronskih karata preskupe i da ne
dobijaju nikakvu uslugu, jerčak i toalet mora da se plati
posebno, iako po zakonu spada u okvir staničnih usluga.
Kiosci, restorani i ostali objekti koji se nalaze na stanici,
takođe, plaćaju zakup stanici, kao i autoprevoznici koji
ostvaruju polaske. Dnevno s Beogradske autobuske stanice se
ostvari oko 600 polazaka.
Govorimo, dakle, o ogromnom novcu. Gde on ide? U BAS-u izbegavaju
odgovor, uz izgovor da je direktor nije tu, a on, navodno, jedini
može da odgovori na to pitanje. Umesto toga, u BAS-u se žale
kako im promet pada!
- U poslednje tri do četiri godine primetan je pad ostvarenih
polazaka i putnika koji koriste usluge BAS-a. Tome je doprinela najviše kriza
koja je pogodila društvo i prevoznici koji voze na divlje i ostvaruju polaske u
blizini naše stanice ili s drugih stanica gradskog prevoza –
kaže Slaviša Predolac iz BAS-a.
Poređenja radi, svega 200 metara dalje, na
autobuskoj stanici “Lasta”, peronska karta košta samo 50 dinara, a građani
dobijaju iste usluge!
Čak 7.000 ljudi dnevno koristi usluge BAS-a, a prostom matematikom
dolazi se do zaključka da se samo na osnovu prodatih peronskih karata ostvari
dnevna dobit od 700 hiljada do milion dinara.
CENOVNIK PERONSKIH KARATA
U odnosu na relaciju, varica i cena peronske karte:
1. Kategorija – do 50 km = 50 dinara
2. Kategorija – 51-100 km = 90 dinara
3. Kategorija – 101-200= 120 dinara
4. Kategorija – preko 200km = 150 dinara
- Mislim da je peronska karta preskupa, jer
ničemu ne služi. Osim izlaska na peron nikakvu uslugu više ne dobijam, a
putujem svaki vikend kući – kaže Miloš Đukić, student iz Ivanjice.
Pošto je Uprava grada Beograda dozvolila
auto-prevoznicima da primaju putnike na pet stanica van BAS-a, mnogi se
odlučuju da svoj prevoz sačekaju tamo, jer tako izbegavaju plaćanje peronske
karte.
Zbog toga su česte velike gužve na stanicama gradskog prevoza
kod “Sava centra” i na Autokomandi.
Na ovako visoke cene peronskih karata najviše su ogorčeni oni koji
ispraćaju nekoga, pa za obično mahanje i ulaz na peron moraju da plate
neverovatnih 150 dinara na kojoj piše: “Samo za izlazak na peron”!
Odgovora gde novac ide, dakle, nema, ali problema, vidljivih golim
okom, ima. Dok je jedna strana stanice potpuno opremljena i renovirana, druga strana, koja se nalazi na strani ulice Vožda Karađorđa,
jedva odoleva zubu vremena i prilično je ruinirana.
Još uvek nije poznato kada će doći na red dugo najavljivana
sanacija i druge strane BAS-a.
Нема коментара:
Постави коментар