Šta
je naš problem?
Očito to što održivost ovog sistema Srbija ne može preživeti
Možda
se više i ne pitamo za granice ljudske sudbine.
Moguće je sasvim da nas je
nemar do te mere obuzeo a besmisao učinio tupim do ravnodušnosti, da smo se i
sami, ne primećujući, priklonili vladajućoj doktrini, prema kojoj je čovek tek
inteligentna životinja koja slučajno misli.
Tako nam je sve loše postalo
prirodno, a sve dobro tek sticaj slučajnosti, za koje niko ne odgovara.
Čovek
zapravo nema svoju sudbinu, samim tim ni granice u svemu ovom; uvek iznova
ponavljajući – između krivice nečinjenja i kazne – da li iko misli da se
drugačije događa ljudska sudbina?
Gordost
kao ni bezumnost ne mogu sakriti, pored svih svojih uspeha i sna o mladosti,
njihovu trenutnost ni stvarnu ljudsku veličinu.
Niti možemo biti naprosto
bezbrižni ni veći od svega, pa čak od vlastite situacije.
Ni kad dozvolimo da
neki razapnu Boga, ni kad na krilima od voska sami pomislimo dotaći sunce.
Tako
nam se i treći put u 24 godine događa i raspad zemlje, i uništavanje poretka
među nama, i opadanje osnove života za nas.
Sve drugo su prividi jer svaki put
se slomio zakon nad ljudima.
Za
to vreme, u čemu se sastoji naš proces učenja – na kraju samo u saznanju o
narušenosti odnosa istine i laži u diskursu i konačnoj spoznaji da naši
interesi neće biti zaštićeni.
U (sad već) uslovima samo golog preživljavanja i
sistema koji zarad samopstanka sve češće poseže za svojom degeneracijom, uopšte
degenrativnim procesima, jer drugačije nije održiv.
U
tom pogledu nisu samo za nas karakteristične Vikiliksove tajne.
Bilo je i
Votergejta i mnogih drugih tajni i obrta, posebno širom zapadnog sveta.
Posebno
kao udružene pljačke velikih banaka štimovanjem libora, koji su jasno oslikali
da u savremenom svetu nikad nije bila važna supstancijalna priroda – vrednosna
diskursa, nego kretanje interesa koje i izaziva razotkrivanje procesa
degeneracije sistema i gubitka zakona nad ljudima.
Pri
tome se kod nas održivost sistema postiže žrtvovanjem države, rasprodajom
privrednih resursa kao i grotesknim zakonom o radu – ko se još seća lažnog
glasanja kojim su tadašnji direktori napravljeni u male bogove, a radnici
izbačeni na ulice kako bi sistem ostao održiv.
Da bi se zapravo suštinski
prikrila erozija životne mudrosti sistema, na puko instrumentalnu održivost,
kao zapravo globalnog trend – fenomena.
Zato danas već moramo pričati o nečemu
takvom kao što je Treće Kmetstvo.
Kalkulantska
megalomanija tržišnih divova zapravo skriva da tržište ne poznaje vrednosti, pa
samim tim ne zna ni za čoveka.
Na tržištu se najlepše prodaju slabosti, uz
inače staru šumpeterovsku opasku da je „svaka kretivna uloga u ekonomskom
sistemu odsutna“.
Samim
tim nije teško razumeti zašto se od kakve takve upitanosti o prirodnoj mudrosti
ljudskih sistema, sve svelo na instrumentalnu održivost. Tako su se zapravo
odnosi politike sveli na ekonomske interese i kanibalističku civilizaciju.
A
šta je naš problem?
Očito to što održivost ovog sistema Srbija ne može
preživeti.
Нема коментара:
Постави коментар